Vi er klar for neste møte i Biotech North- Forum for Digital Markedsføring og følger opp et av temaene som har blitt nevnt av de i forumet på tidligere møter. Da temaet for dette møtet også er interessant for flere av våre medlemmer som ikke nå deltar i forum for digital markedsføring legges det også ut her. Send mail til line@biotechnorth.no for å få invitasjon til Teams. .
Temaet for møtet er hvordan bruke det gratis analyseverktøyet Google Analytics for å få svar på disse spørsmålene:
Hvor mange er inne på hjemmesiden din i løpet av 1 dag eller 1 mnd? Hva er trendene?
Hvem er de?
Hva er de interessert i å lese?
Hvor lenge er de på siden?
Leser de 1 eller flere sider?
Hvor kommer de fra? Facebook annonser, e-post, direkte?
Hvilke sider selger?
Med oss på møtet har vi fått ekspert på Google Analytics Robin Rismyhr som er Senior Advisor og Partner i SAIL: https://sail.no/folk/robin-rismyhr/
Er man komfortabel med å bruke Google Analytics kan man selv overvåke om mange av de tiltak som markedsførerne/byråene gjør skaper effekt.
NB! Alle som deltar i møte bør ha tilgang til sin bedrifts Google Analytics konto. Har du ikke det, så bør du allerede nå be om tilgang fra de som styrer med din hjemmeside.
Det kan være at din hjemmeside ikke er koblet til Google Analytics, da bør man sørge for at dette blir gjort .
Hilsen Børge og Line